Sormuştum kitapları nasıl ve nereden almayı tercih ediyorsunuz diye.Bununla ilgili bir şeyler yazmak istiyordum.Alnımdaki iki çizik nedeniyle evden çıkmamayı tercih ettiğim ve sıkıldığım bugüne saklamış olmalıyım.Öncelikle Türkiye'de okuma oranlarının azlığının önemli nedenlerinden birinin alım gücünün olmamasından kaynaklandığını düşünüyorum.Sorduğum soruda cevapların çoğu da sahafları diye yanıt vermişti.Sahafları tercih etmede yaşanmışlık hissini seviyor oluşumuz önemli bir etken elbette ama fiyatların uygunluğu da aşikar.Örneğin dün bir sürü kitap aldık ve hepsini sahaflardan aldık.Eve gelip gerçek fiyatlarla karşılaştırdığımda elli liraya yakın karda olduğumuzu anladım.İnsanları korsana teşvik eden bir ülkede yaşıyoruz bence.Bir kitap aldığınızda elinizdeki fişteki kdv kısmı o kadar da küçümsenecek bir sayı değil inanın bana.Ben halk okusun da gerekirse korsan tezgahtan beş lira versin alsın okusun kafasındayım açıkçası.Yazara gitmiyor bu para,yayınevi ne yapsın serzenişlerine de hak veriyorum.Ama zar zor geçinen bir insan için beş lira değerindeki bir kitabın ''gereksizliği'' ve ''lüks'' sınıfına girmesi şaşırılacak bir şey değil.Şaşırılacak olan ise ''ekmek bulamayan'ın ''ıphone'' bulabilmesi belki de.Lüks kavramımız çok ilginç..Her neyse..Dün gece yarısı biten ''Sinestezya'' kitabını anlatacaktım.O zaman hop yeni paragraf gelsin.
  April yayınlarını seviyorum.Olasılıksız,Empati,60 yıl Sonra,Son 18 Saniye,Hipnozcu yayınevinin okuduğum kitaplarındandı.Sinestezya da aralarına katılmış oldu.Rafta daha Tesla'nın Kutusu,Son Nefes ve Yapboz var.Sinestezyanın anlamı duyuların birleşmesi.Sinestezya hastaları için bir a harfi mor olabilir,ya da bayan.Ya da 7 erkektir,8 ise kadın.Ayların renkleri vardır.Seslerin ise görüntüsü.Kahramanımız Noel de bir sinestezik.Çılgın bir hafızası var Noel'in,bir de alzheimer hastası bir annesi.Noel'in yolu Norval,Sam ve JJ ile karşılaşıyor ve hepsi Noel'in annesinin alzheimerına bir çare aramak konusunda yardım ediyorlar.Konusu bir kaç cümle ile özetleniyor olabilir ama okuması en keyifli romanlardan biri Sinestezya.Bir kere okurken bir sürü bilimsel şey öğrenebiliyorsunuz,Noel'in sinestezyalarına tanık oluyorsunuz ve değişik şekilde kurgulanmış bu romanı tıpkı bir sinestezyanın içindeymişçesine izler gibi okuyorsunuz.Okumak için bir yerlere not düşürülmeyi hakeden bir kitap Sinestezya.Her insanın doğarken bu yeteneğe sahip olduğunu ama zamanla bu yeteneğin yok olduğunu söylüyor romanın bir yerinde Noel.Benim için sayıların tıpkı bir sinestezik gibi anlamı var.0 beyazdı ve doğurgan.1 ve 2 kardeş,2 ile 3 evli şeklinde 10 a kadar gidiyorlar.Sinestezik olduğumu sanmıyorum.Ya da belki Noel'in dediği gibi var olan yeteneğini kaybedenler biriyim ben de kimbilir :)

Yorumlar

Persephone dedi ki…
ben de çok okumak istiyorum bunu yaa!

Popüler Yayınlar