Orhan Pamuk kimisinin gerçekten severek okuduğu,kimisinin ise ön yargısı nedeniyle hoşlanmadığı,bu nedenle de okumaktan uzak durduğu bir yazar.Ben etrafta konuşulanlar ve yazarın duruşu nedeniyle önyargılı kısımda bulunanlardandım.Ama bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak istemedim ve ilk olarak Yeni Hayat romanını okudum.Bir yazarı ilk defa okumaya başladığınızda seçtiğiniz eserinin çok önemli olduğu kanısındayım ben.Eğer etkilenirseniz diğer eserlerini de merak edersiniz.Ama çok sıkıla sıkıla bir an önce bitsin duygusuyla okursanız ve ''sarmadı'' kelimesini kullanabileceğiniz kadar ilginizi çekmediyse o yazarla ve eserleriyle olan ilişkiniz de oldukça zor olur.Ben Yeni Hayat romanını sevmiştim.Daha önce okuduğum kitaplardan farklı bir tarzı vardı.Arkasından uzun bir zaman geçti ve ben Benim Adım Kırmızı'yı okudum.Roman okuduğum gerçekten en ilginç yöntemli kitaplardan biriydi.Ortada bir katil vardı ve tüm kahramanlar kendi ağızlarından olayı anlatıyordu.Siz katilin kim olduğunu tahmin etmeye çalışırken bir yandan da 16.yüzyılın hat ve nakkaş kültürüne tanık oluyorsunuz.Kara Kitap'a gelince.Yazarın belki de en ağır romanlarından biri.Bir kitap üzerine başka bir kitap yazılması sanıyorum ki çok nadir görülen bir durumdur.İletişim yayınevinden çıkan Kara Kitap üzerine yazılar adlı kitap romanın gerçekten ağır bir kitap olduğunu anlatmak için yeterli belki de.Ağırdan kastım kitap zor okunmuyor.Kitap okunuyor.Fakat bizim okuyucu olarak anlayamadığımız,ancak yazarın bildiği gizli anlamlar yüklenmiş kelimeler var.Bir benzetme yapılıyor örneğin,ucu o kadar açık ki kafanız karışıyor acaba diyorsunuz.Örneğin çocukluğunda kız kardeşiyle kaga kovalayan sapık padişah'ın kim olduğunu bilemiyoruz biz.Aklınıza gelen isim benim de aklıma ilk gelen isim oluyor.Kara Kitap'ta buna benzer bir çok değişik diye adlandırabileceğim ifade var.Orhan Pamuk'u daha önce hiç okumadıysanız Kara Kitap'ın başlangıç için doğru kitap olacağını düşünmüyorum ben.Ben onunla ilgili nötrüm hala.Belki de tüm romanlarını okusam da fikir sahibi olamayacağım bilmiyorum.Ama mümkünse siz de bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın.Okuyun,''Şurada şunu demiş.Hoşuma gitmedi,hoşlanmadım.Okumak istemiyorum artık.'' diyebilin.Rafımda Sessiz Ev ve Masumiyet Müzesi duruyor.Onları da okuduktan sonra gerçek anlamda bir fikir sahibi olabilirim belki hakkında.Hala emin değilim.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
teşekkürler :)
yaprak dedi ki…
Rica ederim,ne derece etkili olabildim bilemedim ama Yeni Hayat ya da Benim Adım Kırmızı'yı başlangıç kitabı olarak seçmeni naçizane tavsiye ederim :)
Orhan Pamuk konusunda tıpatıp aynı fikirlere sahibim. Bilmeden yorum yapmak istemedim, sonra Beyaz Kale'yi okudum, ve kelimenin tam anlamıyla "sardı". Şu an rafımda aynen Sessiz Ev duruyor.

İnsanların belirli ön yargılarını kırıp, okuduktan sonra karar vermek istemesi beni çok mutlu ediyor gerçekten.
yaprak dedi ki…
İkimiz de okuduktan sonra konuşalım tartışalım isterim :)
FFatiHH dedi ki…
Bence harika bir öneri olmuş.Ben de senin başta hissettiklerini hissediyorum.Ama çok da ön yargılı değilim.Sadece kitaplarının güzel olduğunu söyleyen bii çıkmadığı için okumadım henüz.Tavsiyen için sağol.
yaprak dedi ki…
Rica ederim okuduktan sonraki görüşlerini de duymak isterim. :)

Popüler Yayınlar